Døjer du med muskel- og led problemer?

Vores osteopat og idrætsfysioterapeut Jeppe kan hjælpe dig af med dine smerter ved at undersøge og behandle kroppen som helhed.

Hvad er osteopati?

Osteopati er en helhedsorienteret behandlingsform, baseret på traditionelle sundhedsvidenskabelige fag, som anatomi, neurologi, fysiologi, biomekanik, embryologi og patologi. Filosofien bag osteopati er, at når kroppen bliver korrigeret mekanisk, vil kroppens egne selvhelingsmekanismer træde i kraft.

For en del danskere er uddannelsen osteopat forsat ukendt. Osteopati-uddannelsen er i Danmark en autoriseret sundhedsprofession ligesom eksempelvis medicin, fysioterapi og kiropraktikPå uddannelsen lærer man, ikke kun om bevægeapparatet, men også om kroppens andre systemer og organer.

Praktiske oplysninger

I FysioDanmark Billund har vi tilknyttet osteopat og idrætsfysioterapeut
Jeppe Smed Nielsen. Hans baggrund som både osteopat, fysioterapeut og idrætsfysioterapeut gør, at han har en stor faglig viden og indsigt, som kan bruges til at give dig den bedste og mest optimale behandling.

Kroppen er kompleks. Vidste du f.eks. at:
– rygsmerter kan være pga. af fodproblemer
– sure opstød kan opstå pga. problemer med mellemgulvet
– knæsmerter kan skyldes hofteproblemer
– vejrtrækningsproblemer kan være pga. problemer med ribbenene

Behandlingsformer

I en behandling hos Jeppe anvender han ofte manuelle behandlingsteknikker (fx ledmobiliserings- og ledmanipulationsteknikker), men også råd og vejledning ift. smertehåndtering, kost og motion/træning. Ift. sidstnævnte, så anvender Jeppe sin viden som idrætsfysioterapeut. En sund krop har brug for motion og træning, og mange af de skader/sygdomme og smerteproblemer danskere har, kan afhjælpes vha. en sundere livsstil med motion og træning.

Forsikring

Har du en forsikring? En række forsikringsselskaber dækker også osteopati helt eller delvist.
Kontakt dit forsikringsselskab og hør nærmere.

Tilskud

Er du medlem af ”danmark” kan du få tilskud til osteopati, hvis du har en skade/sygdom. Den offentlige sygesikring giver ikke tilskud til osteopati. Du skal derfor ikke have en henvisning fra egen læge, men kan komme direkte til osteopaten.

Vores osteopat

Fysioterapeut Autoriseret Osteopat M.R.O.DK Eksamineret idrætsfysioterapeut Nakke- & Knæ-Certificeret

Book en tid

Har du brug for hjælp, så kan du herunder bestille en tid.